Новини

26.06.2024

Відсутність контролю, нелегальні перевезення та МАФи замість автостанцій: директорка МАПА Альона Векліч про те, чому в Україні потрібна реформа автобусного ринку

Сьогодні, коли Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України очікує на призначення нового міністра інфраструктури, МАПА хоче нагадати, що автобусний ринок України продовжує відчувати наслідки скасування одного з ключових регуляторних документів, що раніше контролювали діяльність автостанцій.

Відсутність чітких правил і далі призводить до зростання «привид-автостанцій», які ніби та не мають існувати, проте вони в законному полі. Враховуючи стратегічну важливість автобусних перевезень у зв'язку з закриттям авіасполучення, Міністерство розвитку громад та інфраструктури ще у квітні почало реформування галузі з проекту «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 176 та від 11 лютого 2015 р. № 103».

Документ, крім іншого, передбачає:

  • Встановити порядок дій для включення до нового Переліку автостанцій;
  • Необхідний перелік документів, які має надати власник автостанції для підтвердження відповідності вимогам до автостанції;
  • Зобов'язати організаторів перевезень включати у паспорти маршрутів виключно автостанції, що наявні у Переліку автостанцій.

Цей документ дозволить впорядкувати існуючі автостанції, встановити зрозумілий перелік для відкриття автостанцій, зробити ринок автобусних перевезень відкритим, прозорим та привабливим для інвестицій. Тобто в майбутньому автостанції можуть перетворитись в основні та підтримуючі транспортні хаби власного регіону, з прозорим пасажиропотоком та мінімальними корупційними ризиками.

Детальніше про ринок у блозі директорки МАПА Альона Векліч на Interfax-Ukraine https://interfax.com.ua/news/blog/995964.html