25.06.2024
Чому в Україні потрібна реформа автобусного ринку — директорка МАПА Альона Векліч
На сьогодні автобусний ринок України продовжує відчувати наслідки скасування одного з ключових регуляторних документів, що раніше контролювали діяльність автостанцій. Нагадаємо, що в Україні автобусний ринок регулюється кількома ключовими документами: Законом «Про автомобільний транспорт», Постановою КМУ № 176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту», а також Наказом «Про затвердження Порядку регулювання діяльності автостанцій», який діяв до 21 січня 2020 року і регулював діяльність автостанцій. Цей наказ містив застарілі концепції з часів союзу, такі як формула автостанційного збору та класифікація автостанцій. Проте він також встановлював чіткі критерії та вимоги до автостанцій, обмежуючи появу несанкціонованих АС.
Після скасування Наказу «Про затвердження Порядку регулювання діяльності автостанцій», що регулював діяльність автостанцій, автобусний ринок опинився без належної підтримки та стикається з проблемами, які виникли в результаті. Одночасно почалося розпліднення нелегальних «привид-автостанцій».
Відсутність чітких правил і далі призводить до зростання «привид-автостанцій», які ніби та не мають існувати, проте вони в законному полі. Враховуючи стратегічну важливість автобусних перевезень у зв'язку з закриттям авіасполучення, Міністерство розвитку громад та інфраструктури ще у квітні почало реформування галузі з проекту «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 176 та від 11 лютого 2015 р. № 103».
Документ, крім іншого, передбачає встановлення порядку дій для включення автостанції до нового Переліку автостанцій, список необхідних документів, які має надати власник автостанції для підтвердження відповідності вимогам до автостанції та ін.
Детальніше про ринок у блозі директорки МАПА Альона Векліч на Interfax-Ukraine.